Detailpagina crash 23-06-1944 Souburg

CrashID 407
Datum 1944-06-23 20:37
Locatie Souburg
Vliegtuig Consolidated Aircraft
Model B-24H-1-DT Liberator
Serienummer 41-28619
Groep 453td BG USAAF
Squadron 732nd BS USAAF
Bases Old Buckenham Norfolk
Missie Mission 435 – 568 B-17’s en B-24’s van de drie Bomb Divisions naar zowel de V-1 sites in de omgeving van Calais als vliegvelden in de meer noordelijk gelegen delen van Frankrijk als Juvincourt, Laon en Sois-sons.
Doel Omgeving Calais/Noord Frankrijk
Bemanning T/Sgt. Joseph F. Sills 33568877 KIA
S/Sgt. George S. Layman 38404158 KIA
S/Sgt. Alfred W. Larson 33598302 KIA
S/Sgt. Quinto B. Vittori 36559483 KIA
T/Sgt. Lonnie O. Morris KIA
Sgt. Robert W. Neily KIA
2Lt. John H. G. Raiser WIA/POW
2Lt. John F. Gentile WIA/POW
2Lt. Arthur L. Foreman WIA/POW
Begraafplaatsen T/Sgt. Joseph F. Sills KIA. Hij is begraven te Neuville begraafplaats plaats D.7.36.
S/Sgt. George S. Layman KIA. Hij is begraven te Neuville begraafplaats plaats D.2.44.
S/Sgt. Alfred W. Larson KIA. Hij is begraven te Neuville begraafplaats plaats D.19.4.
S/Sgt. Quinto B. Vittori KIA. Hij is begraven te Neuville begraafplaats plaats B.17.5.
T/Sgt. Lonnie O. Morris KIA. Hij is begraven op de National begraafplaats Sam Houston te San Antonio USA.
Sgt. Robert W. Neily KIA. Hij is begraven te Golden Gate National begraafplaats te San Bruno – Californië.
Omschrijving Werd om 20:37 uur, vliegend op een hoogte van 18000 voet, door het afweervuur van MFA 810 getroffen. Het toestel vloog in brand en explodeerde kort daarna waarop verschillende wrakstukken verspreid neerkwamen. Twee brandende delen kwamen terecht in een mijnenveld ten zuiden van de Ritthemschestraatweg op ongeveer 200 en 400 meter afstand van de bebouwde kom van de gemeente Ritthem.
MACR 6232
Story           Extra tekst en foto's           Kaart          
Story
  • 407-Jack Raiser.1.
  • 407-Jack Raiser.2.
  • 407-Jack Raiser.3.
  • 407-macr 6232.
  • 407-Raiser.
Kaart

Extra documentatie van de crash

407-Jack Raiser.3.jpg

Foto via Pensacola News Journal, Copyright 2011